Service Transition

·        Na de strategie en ontwerpfase moet de service succesvol binnen een organisatie worden uitgerold in de productieomgeving. De transitiefade moet dit proces borgen ( Maatregelen treffen zodat iets zeker in de orde is en in orde blijft), zodat aan de verwachtingen van de business voldaan wordt

 

 

1. Transition Planning and Support

·        Het proces dat verantwoordelijk is voor de planning van alle diensttransitieprocessen en het Coordineren ( Beschikken) van de middelen die zij nodig hebben

 

2. Change Management

·        Het proces dat verantwoordelijk is voor het beheersen van de lifecycle (Levenscyclus) van alle wijzigingen, om verbeteringen met minimale verstoringen van de IT-diensten uit te voeren.

3. Service Asset and Configuration Management

·        Het proces dat verantwoordelijk is om te zorgen dat de assets (Bedrijfsmiddelen) die nodig zijn om diensten te leveren op een adequate (Juiste) wijze worden beheerd en dat accurate (Correcte) en betrouwbare informatie over die bedrijfsmiddelen beschikbaar is wanneer en waar dat nodig is

4. Release and Deployment Management

·        Het proces dat verantwoordelijk is voor planning en controle van de samenstelling van releases (Vrijlating), het testen en voor het leveren van de nieuwe functionaliteit die vereist is door de bedrijfsvoering

5. Service Validation and Testing

·        Het proces dat verantwoordelijk is voor validatie (Bevestigen) en testen van een nieuwe of gewijzigde IT-dienst.

6. Evaluation

·        Het proces dat verantwoordelijk is voor de Formele (Duidelijke) beoordeling van een nieuwe of gewijzigde IT-dienst om ervoor te zorgen dat de risico’s onder controle zijn en om te helpen bepalen of de wijziging geautoriseerd (Geaccepteerd)  wordt

7. Knowledge Management

·        Het proces dat verantwoordelijk is voor het delen van perspectieven (Mogelijkheden), ideeën, ervaring en informatie en om ervoor te zorgen dat die op de juiste plaats en op het juiste moment beschikbaar zijn.