Service Strategy:
• Een fase waarin de eisen worden vastgesteld waar een IT-serviceprovider aan moet voldoen om de business te ondersteunen. Het beschrijft de strategie voor het leveren en beheren van services aan de klant.
1. Financial Management
• Het proces dat verantwoordelijk is voor het beheer van de budgettering, boekhouding- en doorbelastingsvereisten van IT-serviceprovider.
3. Demand Management
• Het proces dat verantwoordelijk is voor inzicht in, anticiperen op, en het beïnvloeden van de klantvraag naar diensten. Demand Management werkt samen met capaciteitsbeheer om ervoor te zorgden dat de serviceprovider voldoende capaciteit heeft om te voldoen aan de vereiste vraag.
2. Service Portfolio Management
• Het proces dat verantwoordelijk is voor het beheer van de service portfolio.
4. Strategy Management for IT services
· Het proces dat verantwoordelijk is voor het definiëren(vaststellen) en het onderhouden van het perspectief, positie, plannen en patronen van een organisatie met betrekking tot diensten en het beheer van die diensten. Als de strategie is bepaald, dan is Strategy Management for IT-services ook verantwoordelijk voor het zorgen voor het behalen van de gestreefde bedrijfsresultaten
5. Business Relationship Management
· Het proces dat verantwoordelijk is voor het onderhouden van een positieve relatie met klanten. Het identificeert de behoeften van klanten en zorgt dat de serviceprovider aan deze behoeften kan voldoen

Maak jouw eigen website met JouwWeb