Service Design

  •   Het doel van Service Design is het ontwerpen van nieuwe of gewijzigde services

 

1. Service Catalogue Management

·        Het proces dat verantwoordelijk is voor het uitbrengen en onderhouden van dienstencatalogus( Dienstenlijst) en zorgen voor de beschikbaarheid daarvan.

 

2. Service level Management

·        Het proces dat verantwoordelijk is om realiseerbare Service Level Agreements af te spreken en zorgt dat daaraan wordt voldaan. Evalueert de dienstverlening regelmatig met de klanten en identificeert vereiste verbeteringen

3. Capacity Management

  • Het proces dat verantwoordelijk is om ervoor te zorgen dat de capaciteit van IT-diensten en IT-infrastructuur voldoet aan de afgesproken capaciteits- en prestatievereisten, op een tijdige manier.

4. Availability Management

·        Het proces dat verantwoordelijk is om ervoor te zorgen dat IT-diensten voldoen aan de huidige en toekomstige beschikbaarheidsbehoeften van de bedrijfsvoering, op een kosteneffectieve en tijdige manier

 

 

5. IT Service Continuity Management (ITSCM)

·        Het proces dat verantwoordelijk is om ervoor te zorgen dat de vertrouwelijkheid, oprechtheid en beschikbaarheid van de bedrijfsmiddelen, informatie, gegevens en IT-diensten van een organisatie overeenkomen met de afgesprokene behoeften van de bedrijfsvoering

6. Supplier management

·        Het proces dat verantwoordelijk is dat leveranciers waar voor hun gelde leveren, dat door ervoor te zorgen dat allen contracten en overeenkomsten met leveranciers voldoen aan de behoeften van de bedrijfsvoering, en dat de leveranciers kun verplichtingen nakomen

7. Design Coordination

·        Het proces dat verantwoordelijk is voor de coördinatie (Inrichting) van alle ontwerpactiviteiten, processen en middelen

Maak jouw eigen website met JouwWeb